Kolorowa szafa

Kolorowa szafa

„KOLOROWA SZAFA”

nauka samodzielności przez zabawę

Uczestnicy: dzieci w wieku 4-6 lat

Liczebność grupy: 10 osób

Czas trwania zajęć:  45/50 min

Cele ogólne:

–  kształtowanie umiejętności samodzielnego doboru garderoby

– nabywanie umiejętności dopasowywania elementów garderoby

– rozwijanie inwencji twórczej

– rozwijanie umiejętności omawiania ilustracji

Cele szczegółowe:

– dziecko umie dobrać rodzaj ubrania do pory roku

– dziecko wie czym różni się ubiór męski od damskiego

– dziecko poprzez zabawę uczy się wyrażania siebie poprzez ubiór

– dziecko kształtuje preferencje i gusta dotyczące elementów garderoby

Potrzebne materiały:

– bloki rysunkowe,

– kredki, farbki,

– plastelina,

– papier kolorowy,

– klej,

– rysunki przedstawiające dziewczynkę i chłopca,

– wycięte obrazki z elementami garderoby,

– ubrania (chustki, apaszki, czapki, buty, rękawiczki, koszule, spódnice, torebki itp.),

– słodycze,

Scenariusz zajęć:

1. Przywitanie dzieci wierszem i wprowadzenie do tematyki zajęć:

WIERSZYK NA CHŁODNE DNI

Umiem włożyć już buciki,
kurtkę zapiąć na guziki.
Chociaż trochę zimno dziś,
to na spacer warto iść.

Rękawiczki mam w kieszeni,
więc nie boję się jesieni.
Chociaż trochę zimno dziś,
to na spacer warto iść.

Gdy na nogach mam kalosze,
ja się deszczu nie wystraszę.
Chociaż trochę zimno dziś,
to na spacer warto iść.

Popatrz śnieg zaczyna pruszyć,
Czapkę wciągam się na uszy,
Chociaż trochę zimno dziś,
to na spacer warto iść.

 

2.       KOLOROWA SZAFA

Dzieci wypełniają kolorowanki  przedstawiające elementy garderoby, przy użyciu różnych technik plastycznych (malowanie kredkami, farbami, wyklejanie kolorowym papierem, wypełnianie masą plastelinową). Dziecko samo wybiera technikę jaką zastosuje w ćwiczeniu.

3CHŁOPIEC CZY DZIEWCZYNKA?

Zadaniem dzieci jest dorysowanie odpowiednich elementów garderoby w zależności od płci. Dziewczynki dostają rysunek z dziewczynką, do której musza dorysować charakterystyczne ubranka dla dziewczynek. Chłopcy analogicznie dostają rysunek z chłopcem. Po wykonaniu zadania, każde dziecko opowiada w co „ubrało” osobę na rysunku.

4.  PORY ROKU

Dzieci mają za zadanie dopasować elementy garderoby do pory roku. Mają do dyspozycji wycięte rysunki ubrań. Po wykonaniu zadania, dzieci opowiadają jak się powinno ubierać w zależności od pory roku.

5. STYLISTA

Dzieci dobierają się parami. Jedno z nich wcieli się w rolę stylisty, drugie w rolę modela/modelki. Styliści będą musieli ubrać modela zaczynając od stóp, kończąc na głowie, korzystając  z przygotowanych wcześniej elementów garderoby i ozdób. Po wykonaniu zadania, organizujemy pokaz mody, na którym styliści dokładnie opowiadają w co ubrali modelki i dlaczego właśnie tak.

6. POŻEGNANIE

Organizujemy konkurs związany z kreacjami wymyślonymi w ostatnim ćwiczeniu. Każde dziecko zostaje nagrodzone jakimś słodkim upominkiem.