“Morska wyprawa” scenariusz zajęć z chustą animacyjną dla 6-latków

“Morska wyprawa” scenariusz zajęć z chustą animacyjną dla 6-latków

Grupa: 6 – latki

Czas trwania: 30 min.

Cele ogólne:

– zapoznanie z nowymi formami zabaw ruchowych,

– rozwijanie wyobraźni dziecka,

Cele operacyjne:

Dziecko:

– aktywnie uczestniczy we wspólnych zabawach,

– rozwija spostrzegawczość, poczucie przynależności do grupy,

– kształtuje wyobraźnię,

– zgodnie współdziała w grupie,

Formy: praca w grupie.

Środki dydaktyczne: chusta animacyjna, małe piłeczki, płyta CD z muzyką, przebranie dla prowadzącego (biały strój, czapka marynarza, niebieska apaszka), nagrody dla dzieci,.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Powitanie.

2. Wprowadzenie do zabawy poprzez muzyczną zagadkę:

„Zgadnijcie, gdzie wyruszymy dziś w naszą bajkową podróż?”

Muzyka- szum morza.

3. Pogadanka z dziećmi na temat : „Co jest niezbędne, aby mogła się udać morska podróż?” (statek, załoga).

Zaproszenie dzieci, aby zostały marynarzami, rozłożenie chusty- statku. Określenie zasad i reguł, które mają panować na statku.

4. Zaproszenie do zabawy.

5. Zabawy

na statku:

Jesteśmy już na statku, płyniemy, teraz wstaniemy i popatrzymy na oddalające się przedszkole. Proszę aby każdy wziął chustę w recę, przedszkole się oddala, a my widzimy wodę, która delikatnie faluje, jest spokojnie  i sielsko. Nagle zerwał się silny wiatr . Zakołysało statkiem i kilku podróżników wypadło za burtę.

kogo brakuje:

Dzieci stoją w kręgu z zamkniętymi oczami, prowadzący wybiera osobę, która wchodzi pod chustę. Następnie wszyscy otwierają oczy i zgadują kto jest pod chustą.

„Za burtą znalazła się np. Ania!!!”

małe rekiny:

Zadaniem dzieci trzymających chustę jest jak najszybsze zrzucenie z niej piłeczek, wrzucanych przez prowadzącego.

bezludna wyspa- szukaj kolorów

Dzieci chodzą po chuście. Prowadzący wydaje polecenie:

„Otaczają nas ZIELONE drzewa”

„Kąpiemy się w NIEBIESKIEJ wodzie”

„Stoimy na ŻÓŁTYM piasku”

„Przeglądamy się CZERWONYM piórom papug”

Słysząc je, grupa staje jak najszybciej na określonych kolorach/ Dzieci siedzą w kole, trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadząca wydaje polecenia, a osoby trzymające ten kolor, zamieniają się miejscami przechodząc pod chustą.

rekin

Dzieci siedzą dookoła chusty, będąc nią „przykryci”. Pod chustą pływa rekin wciągając pod chustę resztę dzieci, które również stają się rekinami / w zależności od ilości dzieci: REKIN I RATOWNIK- wybrane dziecko będzie ratownikiem, i będzie się starać, aby rekin nie wciągnął uczestników.

RELAKSACJA

Dzieci leżą na chuście, przy dźwięku muzyki, zamykają oczy i odpoczywają.

ścieżka– schodzenie na ląd

Zrolowaną chustę kładziemy na dywan, dzieci przechodzą po niej na ląd, starając się nie stanąć na dywanie (aby nie wpaść do wody).

6. Zakończenie. Podziękowanie za zabawę oraz poczęstowanie cukierkami ze skrzynki znalezionej na pirackim statku.