Na Dzikim Zachodzie

Na Dzikim Zachodzie

Na Dzikim Zachodzie

Charakteryzacja: strój kowboja- kapelusz, apaszka, koszula

Środki: chusta animacyjna, kolorowe piłki i woreczki

Część I

1. Zaproszenie do podróży na Dziki Zachód, gdzie czeka nas wiele niespodzianek i niebezpiecznych przygód. Wszyscy stają się na chwilę dzielnymi kowbojami.

2. Podróż na Dziki Zachód.

Będziemy podróżować pociągiem. Ponieważ podróż na Dziki Zachód jest bardzo długa i nużąca, umilimy go sobie piosenką.

Dzieci wstają i trzymając chustę i podają sobie ją w prawą stronę coraz szybciej powtarzając rymowankę UMBA-KATUMBA. Następnie zmieniamy kierunek podawania chusty.

Część II

1.Jesteśmy na miejscu.  Okazuje się jednak, że miasteczko, do którego przyjechaliśmy jest napadane przez Indian i musimy obronić przed nimi tutejszych mieszkańców.

Dzieci wachlują chustą, a prowadzący rzuca piłeczki i woreczki(Indianie) na chustę, które dzieci muszą zrzucić poza chustę.

2. Kowboje dali radę Indianom, udało się obronić miasteczko, ale kilku z nich dostało się niestety do niewoli u Indian. Po dzielnej walce kowboje muszą sprawdzić których kompanów  brakuje.

Dzieci zamykają oczy, a wybrani chowają się pod chustę. Zadaniem grupy jest odnaleźć tych, którzy są pod chustą.

3. Daleko w górach znajdują się ogromne ilości złota, dlatego kowboje wyruszają na jego poszukiwanie. Czy uda się im wzbogacić?

Jedno dziecko wchodzi pod chustę i wyciąga przez otwór w chuście rękę, pozostali wachlują chustą, na której znajduje się  żółta piłeczka, tak, by została złapana.

4. Na zakończenie dnia wszyscy kowboje i kowbojki udają się na wieczorną zabawę w klubie country.

a) Karuzela – Odważny kowboj siada na środku chusty, pozostali skręcają go i szybkim ruchem pociągają za chustę, robiąc krok w tył.

b) Dzieci wachlują chustą, a na hasło prowadzącego przebiegają pod nią te dzieci, które mają określone cechy: długie włosy, kucyk, spodnie, coś czerwonego, spinkę, a na końcu wszyscy kowboje i kowbojki.

5. Powrót do domu.

Każdy kowboj wraca do siebie do domu, ale tym razem podróżujemy dyliżansem, powożonym przez konie, po bardzo nierównej drodze glinianej i dziurami, dołami, musimy bardzo uważać, żeby nie odpadło nam koło od naszego dyliżansu.

Dzieci wachlują chustą, powtarzając poprzednią rymowankę UMBA-KATUMBA, tym razem spokojnie powoli wachlują chustą, ściszając na końcu głos.

Część III

  1. Zakończenie zajęć. Podziękowanie za trud i wysiłek włożony w podróż oraz wspólną zabawę.