Popatrzcie na Jamniczka

Popatrzcie na Jamniczka

POPATRZCIE NA JAMNICZKA

Grupa wiekowa: 3 lata
Liczba uczestników: 
bez ograniczeń
Czas trwania: 
ok. 60 min.

Cel główny: Rozwijanie poczucia opieki nad zwierzętami domowymi

Cele ogólne:

  • tworzenie sytuacji doskonalących umiejętność skupiania uwagi
  • dostrzeganie i opisywanie przedmiotów na podstawie piosenki
  • wywołanie radosnego nastroju sprzyjającego dobrej zabawie

Cele szczegółowe:

  • potrafi w rytm muzyki powtórzyć pokazane figury
  • potrafi naśladować głos psa
  • potrafi reagować na proste sygnały wydawane przez prowadzącego
  • potrafi narysować postać psa
  • potrafi wymienić przedmioty które zostały wymienione w piosence
  • potrafi powiedzieć jak należy opiekować się psem

Potrzebne materiały:

  • Nagranie muzyczne,
  • chusta animacyjna,
  • utwór muzyczny,
  • kartki papieru i kredki,

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

 

Prowadzący Dzieci
1. Zapoznanie z dziećmi

Zabawa z chustą animacyjną:

Kto jest z nami: np. Czy Kasia jest z nami? witamy ja brawami. Poproszone osoby wychodzą na środek chusty i zostają nagrodzone brawami

 

 

2. Wprowadzenie do zajęć

Dzieci na podstawie piosenki maja zgadnąć o jakim zwierzątku będą zajęcia.

 

3. Prowadzący zadaje pytania do piosenki:

-O jakim zwierzątku będziemy dzisiaj rozmawiać,(piesku)

-czy piosenka była wesoła czy smutna

– gdzie spał jamniczek(w koszyczku)

– na kogo się zaczaił (babcie)

– co zrobił w piosence piesek (porwał kapcie, poszarpał chustkę w róże i zaciągnął lalkę pod wersalkę)

 

 

4. Prowadzący opowiada o rasie jaką jest jamnik

 

5. Prowadzący zaprasza dzieci do zabawy : pokazywanie figur w rytm piosenki.

 

 

 

 

6.      Zabawa z chustą animacyjną:

Przedmioty z piosenki: dzieci wybierają którym przedmiotem z piosenki chcą być. Kiedy prowadzący wymieni dane przedmioty, dzieci które wybrały ten przedmiot przebiegają pod chusta. Na słowo piesek wszyscy zmieniają swoje miejsce.

 

7. Zabawa pieski

Dzieci chodzą na czworaka po sali na jedno klaśniecie dzieci dwukrotnie naśladują szczekanie psa a na dwa klaśniecie jeden odgłos wycia.

 

8. Następnie każde dziecko rysuje psa z piosenki i nadaje mu imię.

 

9.Na zakończenie nauczyciel pyta się dzieci Czy wiedzą jak należy opiekować się pieskiem.

1. Zabawa na powitanie 10 min

 

 

 

 

 

 

 

2. Dzieci słuchają utworu muzycznego 2 min

 

 

 

 

3. Dzieci odpowiadają na pytania 3 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Dzieci słuchają 2 min

 

 

 

5. Dzieci wykonują polecenia w takt piosenki 10 min (prowadzący najpierw pokazuje figury a później dzieci w tak piosenki pokazują z prowadzącym figury)

 

 

 

6.      Dzieci wykonują polecenia prowadzacego10 min

 

 

 

 

 

 

 

7. Dzieci wykonują polecenia prowadzącego 5 min

 

 

 

 

 

8. Dzieci rysuj przy stoliczkach pieski. 10 min

 

 

 

9. Uczniowie odpowiadają.